190203 sagolik som en enhörning

Torsdagen blev en bra dag där jag hängde med Jinda under dagen i järla sjö. En anledning är deras lilla barn Tigris som jag är alldeles tagen av. Åkte hem med 71an alldeles själv från busshållplatsen där vi alltid lekte när vi åkte från rasmus på den tiden. Fina minnen. Dags för utvecklingssamtal och läget är under kontroll, minst sagt. Jag klarar mig fint, och det jag behöver träna på tränar jag på och blir allt bättre där också. T ex svår multiplikation (ja menar, vem kan det...) och att stå inför klassen. Men nu gör jag det och det känns allt bättre för varje gång. Snart står jag där stolt som en enhörning och lyser upp hela rummet när jag talar. Ja, det gör jag ju ändå förresten... Vi firade ett bra samtal på McD jag och mamma. Fredag var det bussdags igen, jag och Stella åkte till henne i Björknäs för övernattning, och på lördagen så åkte jag minsann bussen till forum och mötte upp med pappa till dansen. Självständig en smula? JA! Lunch hos farfar som var redo för oss, vidare hem för lite vila innan bio med beata. Middag där hos hennes lika trevliga föräldrar innan beata hakade på och sov över. Vi sov förstås i mitt nya rum. När vi vaknade skrek vi av glädje och det blev två rejäla pass ute i snön. Så underbart, och så rätt för en utomhusmänniska som jag. Vilade en stund innan mamma hämtade i snökaoset, eller sagolandet, som ju passar en enhörning. Nya dagar, nya sagor, häng med! E
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0