190205 läsa, räkna, skriva, basket

Kallt som tusan, sen milt, sen kallt, sen vetefanken.. T o m jag blir snurrig. Men glad. Är en positiv vädertjej som går till skolan hur det än är, med en sång på läpparna. När jag kom hem till kantat startade vi en utmaning, att läsa 15 min per dag under februari. Börjat bra. Idag gick jag hem tidigare för jag kände jag behövde räkna lite matte och var lite trött när pappa kom. Men räknade lite till och blev så tagen att jag vilade huvet lite ledsamt mot armen. Pappa förstod inte hur mycket jag hade gett in i det, och ingen press fanns alls såklart, det var jag som bara körde till det tog stopp. Då pratade vi om det, redde ut det och så kändes allt bra och roligt igen. Det är ju så man lär sig bäst. Alla blir regelbundet trötta i huvet, det är inget konstigt alls. Basketträningen var en härlig stund som vanligt och jag vinkade och tittade glatt mot honom när han återvände på slutet. Är allt lite stolt och glad över min basket också. Hemma sydde vi ihop påsen med böckerna och myset och jag somnade i rummet direkt. Skönt trött i kropp och själ. Bäst av allt. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0