190227 gräv där du står

Sportlov. Vissa åker till Åre. Vissa åker till Yasuragi. Jag åker till Fresta. Varför fara, även om det är kul det också ibland, men jag gör ju det också. Två fina dygn med mormor och morfar. Samtal, matlagning, promenader, vila, bara vi tre. Pappa hämtade och vi tog oss en klassisk fika vid köksbordet och stämde av läget och surrade lite. Vi bubblade lite om det fanns en affär längs vägen med hjälmar osv, och vi vände och vred på det men inget bra kom upp. Så kan det vara. Men så såg vi nåt om MC precis ute på motorvägen. Svängde av och tillbaka, och se, ett mc-paradis uppenbarade sig typ 2 km från mormor och morfar. På barnhyllan fanns en vit fin hjälm med röd prislapp, och perfekt passform. Ibland är saker för bra. Men är man på rätt humör, med öppna avkopplade sinnen, så dyker kantarellerna upp utan ansträngning. (Så är ju skönt att tänka iallafall...). Hemma plockade vi upp min nya cykel från farmor och farfar, som ersatte den gröna och lite för stora, och jag tog några rundor i parken och kände mig fri, glad och stark. I denna glädje hängde jag sen med Ella en sväng innan vi tog kväll och kollade finalen på retorikmatchen på ur.se. Något fångar mig där. Intressant, vad det än är. Gladdes i duschen åt den gräddtvål jag fick i fresta. Som sprutgrädde, men tvål. Hur kul som helst. Var så mjuk och god innan sovdags att pappa ville stanna tiden. Gick inte tyvärr men ögonblicket blir kvar ändå. Så får man jobba med tiden. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0