190228 hungrig på livet

Klockan slog på hundradelen 0800 när jag öppnade dörren från mitt rum och gick ut och mötte dagen. Pappa skulle precis gå in. Märkligt. Men så ackurat av mig, så jobbar ju jag. Vi skulle till Bounce med storis och mötte upp på gården. Gamla dagis Spiggen var igång och vi såg Mari, Matte, Marcus och Jenny och kunde inte hålla oss för att gå in och kramas. Åren går. Vilken klass frågade Matte. Fyran och femman sa vi och ögonen snurrade på oss alla. Men vi verkar vara starkt på deras minne, precis som de är på våra. Efter denna injektion åkte vi till bounce och fick oss en rejäl uthoppning. Så gott, så roligt, jag är en hoppande människa, punkt slut. Vi fortsatte hänga lite hemma och trotsade vinterstormen och såg det som vårvindar när vi cyklade genom parken, och jag med min nya cykel. Avrundade dagen med en fika på forum med pappa. Plötsligt sa jag, jag är hungrig, och ja, barnschnitzeln på Ikea var inte så stabil, så jag gick och tog en mellisburgare för mig själv medan pappa tog sin påtår. En skönt ögonblick. Tillsammans men ändå på håll. Till kantat till slut och tack för idag liksom. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0