181231 en bra dag, ett bra år

Jag kände liksom åt två håll idag, framförallt när jag för första gången så vitt jag vet reflekterade över året och det som komma skall. Jag tycker det har varit ett bra år och jag tycker mig se ett bra år som kommer. Så jobbar jag. Vi hade för övrigt en bra dag också. Hade flyt med våra ärenden härochdär, bara en sån sak som att hitta en rätt kulör på bygg-ole som att det tog 10 obetalda sekunder att fixa mitt laddningshål på mobilen i en snäll affär i sickla. Vi fick en fin fika hos farfar där jag och farfar surrade ihop oss om ditt och datt. Via forum och köpcentrumsmingel med nackabor så åkte vi hemåt för lunch, pyttipanna! Glad och mätt lutade jag mig tillbaka för läsning och padda medan pappa tog en runda i skogen. Funkar bra med det upplägget när det vankas, och det är nog inte så dumt att lära sig att bida sin egen tid då och då. Det närmade sig nyårsaftonsfirande hos moa och tuva och vi tassade över och fick en finfin kväll, och jag fick mycket skratt med tjejerna. Vi lekte gott med tomtebloss under kvällen, men när fyrverkerierna sprakade så blev jag lite ängslig. Tycker det låter högt, funderar över brand, och undrar om pjäserna ramlar ner i huvet på en. Vi pratade om det och jag fann lite ro. Men visst har jag rätt, det är ett himmelens väsen och ståhej. Nu sover jag gott sen en stund och är tacksam över året som gått, och redan inför det som komma ska. Tack för det som varit och tack på förhand för det som vi får tillsammans. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0