190306 självsamhet

Kände mig lite annorlunda natten till måndag. Skulle ha en egen morgon, skolan var stängd, lite extra egen eftersom jag skulle vakna själv även om pappa skulle väcka mig försiktigt och säga hejdå. Men så fick jag lite kryp och funderingar om annat och så kom det sig att jag sov hos pappa igen för första gången sedan nya rummet. Och förstås, när pappa mjukt väckte mig, även om han tvekade där jag låg så sött och faktiskt förberedde sig för att göra det mysigt för mig när jag vaknade, så vaknade jag lite och ville krama hejdå. Klockan var tidigt och tanken var att jag skulle somna om... Men Berit lät, osv osv, så jag gick sen upp och vilade i soffan, men inte somnade jag... Nåja, dagen gick fint, hängde med Tuva och så blev det kantat. Igår skola igen med gott humör och så basket, äntligen! Idag nya tag, det rullar på, hostan droppar av och det är gott humör. Vi fick glädjen att köra kvällsmat med Rasmus och Anders och skratta så vi kiknade från Rasmus rum. Lite allvar också när vi kom in på hemska sjukdomar av nån anledning och jag och rasmus förstod att det liksom inte bara är hej och hå med allt hela tiden och att det är bra att man är lite tacksam Hemma meddelade jag var som var på gång i skolan, jag hade läget under full kontroll och jag gick till och från. Gick sen till natt på fint sätt och somnade i mitt rum till det sövande ljudet av Champions League-fotboll. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0