190307 mjukt och skönt

Efter en fin dag på skolan, med lek och läxa på fritids så hängde jag med Stella till Forum en sväng. Kul att strosa runt och känna mig lite större. Det blev bra tajming med att pappa hämtade upp mig där. Var lite matt för jag var hungrig och vi kastade oss in i lägenheten, kastade grejerna och kastade oss på middag direkt. Det fanns en mysig stämning, liksom lugnt. Visade också pappa matteläxan som jag så självständigt och ansvarsfullt fixat till på fritids. Såg lite stolt ut när jag visade det. Gick hand i hand ner till tempo för lite saker (jag vet pappa hoppas grejen med hand i hand "håller" i sig länge), och en liiiiten påse hyggligt hälsosamma linschips vi delade, shhhh, säg inget till någon... Duschade och gjorde mig iordning för kvällen och natten väldigt tidigt och njöt högljutt över att klockan var så lite och att jag kunde inordna mig i mitt rum med filt, paddan, linschipsen, en kopp te, i ledslingornas sken. Satt där som en prinsessa och lyste vackrare än mina slingor. Somnade gott och när pappa tittade in så hade jag kastat av mig min (pappas...) englandssovt-shirt. En t-shirt som varit med så länge nu att hålen tar mer plats än tyget, men ack så mjukt och skönt. Som kvällen var. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0