Vi knyter banden, jag och stranden

Idag åkte vi till landet utanför Nyköping, hos Malin och Danne. Där gjorde jag ett nytt tappert försök att bekanta mig med denna företeelse med att fröjdas intill en vattenmängds kant, strand så kallat. Vad jag förstår så gör jag framsteg, om än små. But whats the rush... Jag vaknade upp intill samma kant, sen åkte vi in till nyköpings hamn och åt rejält med glass. Väl på landet förberedde vi grillning, jag njöt själv åt en ohyggligt stor portion spaghetti och köttfärssås. Jag har också showat idag med att säga bestämt nej när mamma frågar om hon har bollar ovanför magen, och när hon frågar vad det då är så säger jag förstås tuttu. Här kommer lite bilder från dagarna.

Nu ska jag allt visa hur man blandar till en välling.

Mammas kompis Cillas dotter Emelie lär mig ett spel som tutar och låter

Vatten. HAHA.

En rinnande glass gäller det att hålla rätt i munnen

Såja! A job well done.

tutututututututututututututututututut En tjej för den fordonstekniska linjen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0