Jag fångar sommardagarna

Igår var det inget att vänta på, jag var iallafall utvilad efter aftonen innan så vi drog till väsby direkt, mormor och morfar hade knappt vaknat stackarna. Vi kastade gris i trädgården, åkte skottkärra, åt pannkakor, sen drogs jag iväg för sömn. När jag vaknade gav vi oss iväg rätt snabb hem. Hann träffa kristina och anders en sväng innan vi gjorde natt. Inatt förresten så lutade pappa och jag oss i diverse divaner under nån dryg timme då jag var sommarnattrastlös. Vaknade sedan kvart över sju. Idag har vi verkligen tagit det lugnt, lekt hemma hela förmiddagen, träffat tanter, vattnat uteplatsen, sprungit näck och luftat mig, gungat förstås och ropat tittut! Det är roligt att ropa tittut! Vi började eftermiddagen med en tur till forum för att springa i skumgummirinken, sen letade vi oss ner till nacka strand och kollade på svanar och båtar och vatten. Sen hittade vi en liten stig uppför berget som var så brant att pappa bar mig med ena armen och vagnen med den andra, men oj vilken genväg. Vi fick också besök av janne och marit som jag försökte charma lite med tittut! Var så trött ikväll att jag nästan grät när jag lekte till slut. Klart slut, titt ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0