I´m nr one

Ja man kan ju tro att jag inte har några andra kläder när man ser dessa bilder från två olika tillfällen, men jag är nr 1 i mammas och pappas ögon, de tror på något sätt mer på mig än på sig själva... Översta bilden är från idag, vi var ute och tog en rolig solig långpromenad, jag pappa och farmor. Jag fick ett rån, för tre kronor, vilket rån va... Vi köpte en racerbil för 10 kr som jag pekade ut på second handaffären här i byn. De andra bilderna är från ett par veckor sedan då morfar fångade mig i några uttrycksfulla ögonblick i bilen på väg till Jarlaberg, JA VI SKA FLYTTA FÖR TUSAN, SNART, HUGA, men det ska nog bli bra, från stockholm till nacka, med utsikt över hela stockholm... Jag ligger efter en dag i bloggen, bedrövligt, men det är lite rörigt med ditt och datt. Nå. Igår körde jag en riktigt trött dagisrunda igen, men jag fick lite gjort, till exempel testade jag lego, rätt fiffigt det där. Efter ett säkert kort, kokt med bröd från pressbyrån, sov jag tills en indian skrek i sin mobil på balkongen strax efter ett. Låter konstigt, men så funkar det här i sjöstan. Farmor kom på besök igen, och hur det nu gick till så tog jag en sväng i den stora rutchbanan, kanan, vad det nu heter, TROTS min tillfälliga reservation för de där kanorna efter vurpan häromveckan i leklandet med blodvite och fläskläpp. Men roligt hade vi, jag, Anders och paps. Get back in the saddle, en livssanning vad jag har förstått såhär långt. I eftermiddags gjorde vi ett spontanbesök i väsby där vi gosade i gröngräset, skojade friskt med allt jag fick tag på inne i huset och tryckte i mig två KOKTA KORVAR, ja menar lasagne, eller lax för den delen, vad är det för trams. Jag norpade också ett par chokladbitar ur en skål och det smakade mumma. Mamma längtade hem till eurovision, men det gav jag fan-ders i och sover efter lite krumbukter gott, för tillfället...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0