Jag läser och läser..

..men läs högt då! Nja, det får vänta, men med tanke på hur mycket mamma, pappa och även farmor de senaste dagarna gått igenom mina böcker så ska jag kunna deklamera allihop utan manus inom kort. Skönt att det finns en hög nya böcker i väsby, blir ju utsvulten på kunskap... Dagen inleddes med en lååååång innesittarmorgon- och förmiddag. Det regnade och vi läste. Farmor bytte av pappa på förmiddagen innan woklunch och lunchnapen som farmor rullade in mig i. Jag har förresten lärt mig att klättra upp på mammas nattduksbord och sitta och titta, trevlig utsikt! Jag vaknade och tittade rakt in i farmors och kristinas ansikten. Något förbryllande men trevligt det också naturligtvis. Fick en flygande mobil av Kristina. I princip samtidigt dök mammas och pappas ansikte upp och då fick jag allt kliva upp, nån måtta på apa i bur får det vara. Vi gick och skulle rösta för EU-parlamentet, men de stängde porten mitt framför vagnen på mig, så vi matade änder istället. Av bara farten for vi till väsby och skojade, träffade också morfars bror Lelle, i princip samma kille såg det ut att vara. Luktade på gullvivor, gjorde grimaser och åt pannkaka så det sprutade ur öronen. Precis, ni vet aldrig var ni har mig... / E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0