110220 de bar å bad!

OJ! Vi värmde upp inför denna baddag med att springa förbi varandra samtidigt som vi försökte fånga varandra. Vi startade i sovrummet respektive köket, möttes vid tvn och fintade varandra nåt fruktansvärt. Det skrattade vi åt. Sen drog vi till forum för att köpa en baddräkt för att sedan testa i nacka badhus 400 m från forum. Hittade en riktigt snabb en och jag kunde inte ens sova på vägen till badhuset av entusiasm (så jag däckade i vagnen på väg hem tre timmar senare...). Vi ska gå dit med dagis ett par gånger i mars och vi tänkte jag skulle känna på terrängen. Väl i duschrummet blev jag lite avvaktande men begrep snabbt att det inte var nåt att välja på och jag gjorde nog vinterns bästa dusch. Sen kom vi ut och alla stannade till över min fina baddräkt, typ. Vi skulle tagit foton men pappa hade inte fokus på mobilen vilken blev kvar i skåpet. Jag kände mig för nån halvtimme, i bebispoolen, mellanpoolen och stora bassängen med pappas hjälp. Det fanns en rutchkana i mellanbassängen, men den ville jag inte veta av, först... Hällde lite vatten ur en vattenkanna i bebispoolen, skyfflade lite vatten med en spade, och liksom värmde upp. Sen testade vi mellanpoolen och tittade på när barnen åkte rutchkana. Till slut tänkte jag att om jag kliver i på slutet av kanan kan det väl inte vara så farligt. Efter två försök, väntade ett hundratal från toppen av kanan och jag kunde stått där än om inte det fanns en morgondag... Jag åkte till och med två gånger där jag planerat fick huvet under vattenytan, och jag frustade bara lite. Vi provade också såna puffar på armarna och det var med en tyst förbryllad förtjusning jag paddlade runt som om allram eller tjet hade ramlat i. Jag simmade alltså. Vilket jag sa. Upprepat. Pappa fick mig inte därifrån, det var tröttheten som till slut gjorde mig lite medgörlig. Det är alltså inte vatten, det är möjligtvis en tidigare värmeincident, och/eller vatten i ögonen, som är duschproblemet, för vatten, det är min vän det, ni skulle bara sett. Hemma hos mamma fanns mammas kompis linda och hennes andra son tim, som jag teamade upp med utan problem, trots att jag vaknade till i hallen med honom gloendes, men jag kanske hade med mig lite självförtroende från badet och kände att inget kan rå på mig. Jag är också en tuff tjej ska ni veta, OCH snäll, jojo!  

Kommentarer
Postat av: famo joa

Kära lilla *-öga, vilket underbart äventyr du har haft i simhallen i dag. Hej hopp lilla rosenknopp.

Kram från famo.

2011-02-20 @ 23:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0