110715 The Dutchess of Andys

Ja jag kröntes av pappa idag, och om nån annan förälder hade lagt sig i så hade de böjt sina huvuden för mig om de väl visste vad jag klarar, och hur jag interagerar med andra barn och vuxna. Likt ett drottningsämne i den höga skolan. Återkommer till det. Började dagen med att spilla ner mig med jordgubbar hos mamma så jag fick ta o bada i baljan, med följde dockan rasmus som fick en rejäl svabbning med disksvampen, men ren blev han. Pappa hämtade vid lunch och vi gick och hämtade utflyktsutrustning för dagen. Laddade med nötkött och bröd i sickla innan jag entrade scenen på andys och i detta fenomenala kaos av glada och trevliga barn, samt oborstade ungar och deras lika oborstade föräldrar, så lekte jag skjortan av alla, och framförallt, jag visade hänsyn, förstår att jag inte är den enda ungen där, att man turas om, att man ställer sig i kö, att man är snäll, att man aktar sig för att trampa/hoppa på andra barn, att man faktiskt kan bete sig som en människa även om man bara är ett barn. Det var en fröjd att se mig, jag kommer skapa mig en fortsatt god tillvaro bland människor i framtiden. De trängde sig före, de puttade på mig, de skrek och gormade, men jag stod över det. Blev ledsen över ett par mycket dumma pojkar på slutet (som fick pappas tydliga tillsägelse), då var jag trött också, men jag satt, om än hulkandes i vagnen, med högt huvud, och sa att så får man inte göra, så gör inte stora esther och jag och de andra på dagis, man säger förlåt och kramas och kanske pussas, the art of forgivness helt enkelt, och jag är 3,5 år. Det kommer bli bra det här. Men vad gjorde jag fysiskt då? Jo jag gjorde voltkullerbytta på studsmattan, jag åkte till slut alldeles själv från den näst största rutchbranten och blev släppt av pappa (på eget önskemål förstås) från den absolut största, den som barn, år äldre än mig, bara drömmer om att våga sig på. Första gången såg jag ut som om tiden stannat, men Iiiiiiiiii, det kittlar i magen skrek jag sen! Vi avslutade mycket trevligt i järla med middag, pingis och häng med rass som kom hem med tia som varit hos farfar och haft mysigt. Rass hävde ur sig nåt, om det var skånska eller rasmusljud bara vet jag inte, men han är på gång, det kan jag se och jag ska visa honom hur man tar sig an kriget på andys en dag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0