111027 nallens dag

Min goa nalle. Vet inte var den kommer ifrån faktiskt. Men den är mjuk och hjälpt mig när jag saknat bolle. Det var nallens dag på dagis, och ett tag pratade både mamma och jag och pappa och jag att ta med stora bamse, som ju är huvet längre än mig. Skrattade först åt tanken men sen var det som att jag förstod att den skulle ta väldigt mycket uppmärksamhet, därmed skulle jag stå där med detta, och det är jag nog inte så sugen på än. Jag tar allt mer fokus, men med en ”muterad” nalle går det för fort fram… Annars tog vi det väldigt lugnt hemma. Basicrutinen med hämta bollenapp, tvätta händerna, sitta soffan framför svt barn, knapra grönsaker, bli matad sen då jag är för seg, sen leka och sen kväll. Men vi tog oss faktiskt ner till tempo efter maten, jag på pappas axlar, för lite frisk luft och kattmat… Hemma duschade vi båda, jag spolade pappa, både innan och efter schampo, och han spolade mig. Nån liten trött tår men också några fina skratt bakom draperiet, strålarna kan kittla så roligt i armhålan till exempel. Jag stänger också alltid dörren till toan, vet inte varför, men det känns bättre så. Vi somnade i soffan mot varandra strax efter sju, och jag sen efter två rader av nalle puh… E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0