120405 påskprinsessa

Jag och stora e var alldeles galna på dagis i em. Vi fick ta med henne hem och vi stojade så vi nästan vände upp och ner på allt. Men jag tog hand om henne. Och mitt i allt kom mamma men jag hann knappt med henne... Det ryktades om påskkärringsrace med Svea och hennes syster och vi ville haka på. Sagt och gjort. Vi målade påskkort och laddade och med barnmatlagarförkläden och likadana diskhandukar på huvet, jag i moster inas täckrock, så körde vi på. Stora e fick vår korg. Jag tog verktygslådan. Rejäla don ska det va! Många var inte hemma men det var mycket spännande ändå. Dom blev glada och vi fick saker och sa tack. Vi delade upp godis och pengar på gården som rövare på ett piratskepp sen följde vi stora e hem och fick en godispaus innan jag fullkomligt slocknade med samma ord från igår... E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0