120720 från häst och vagn till kinesisk vespa

Vi reste i tiden idag, nåt man alltid gör förvisso, men med historien i revy. Man kan ju bada och rulla i gräset varenda dag på sommaren men samtidigt behöver man ju inte... Idag puttrade vi iväg mot spårvagns och leksaksmuseet i norra Hammarby sjöstad, innan jag i nattlinnet var ute i gräset och bar in allram ett par gånger. Jag tyckte han skulle vara inne lite. Blev lite sentimental över honom. Kanske blev påverkad hos kattdoktorn. Nåja. Ikväll hade jag pap och tjet mys i soffan för övrigt. På museet var det lite ovant men spännande. Stora lokaler och gamla grejer, pappa försökte förklara och jag hade faktiskt rätt roligt och fick för mig saker och frågor. Sen puttrade vi tillbaka, cyklade till forum för fredagsgodis och jag hade spring i benen hela tiden, jag har klipp i steget! Jag ville hem och dela mitt godis med mina kompisar men ingen var där. Sen började ösregnet men jag gav inte upp, först, men sen blev det för bra. Så vi åt, kollade saltis, gick till tempo med golfparaplyet, kom hem, fortfarande ingen. Så vi bestämde oss för att mysa, och tjet hängde som sagt på. Sträckte mig efter pappas hand och arm nästan i sömnen för att få en sista skjuts. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0