140918 Jag Esther, nästan Nisse

Igår fick jag min första "läxa". Eller som man också kan säga, en stimulerande och utvecklande uppgift från skolan att genomföra i hemmet i sällskap med förälder för bildning, gemenskap och konstruktiv positiv samvaro och deltagande engagemang i sitt barns utbildning, samt sitt barns fröknars ambitioner för barnet och barnen... Ungefär så tyckte pappa att man kunde se på det under det föräldramöte de hade där de diskuterade om föräldrarna gick med på "läxa" eller inte, där en del föräldrar satte barnens bakade äppelkaka i halsen när dom hörde ordet läxa... Denna läxa var att med föräldern resonera fram svar på frågor kring mitt namn. Det var roligt och mysigt. Inte fel att lära sig tänka och kunna helt enkelt. Beklagar denna utvikning... Idag ringde storis syster Sara som hämtade storis sin pappa stora Peter för att fråga om jag kunde hänga med till storis då vi ville leka. Stora Peter ringer lilla Mats som svarar på en busshållsplats och säger ok, till klockan sex. Sen var det middag på landå, lite snack och mys, och sen mötte vi tjejerna och pappa Staffan på gården och körde nån timme innan dusch, mys och gonatt. Gonatt. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0