160829 jag en fin kämpe

Vaknade med lite ont i magen och klump i halsen idag igen som igår. Efter att jag blev av med den kändes det bättre och framåt morgonmellis var jag igång igen. Nåja. Annars en bra kul regnig dag idag. Fick ny läsebok, tog den svårare, och den ser enklare ut än vad jag läst i sommar. Det här ska vi få koll på. Och efter ett par fina stora skärgårdsgrillkorvar så skrev jag en fin berättelse om mitt ena rum, där jag aldrig är, för jag är en "utomhusmänniska" som jag kom på själv och skrev. Sen firade vi med att köpa nya regnstövlar på maxi med fina fjärilar. De gamla påminde om att jag växt i sommar... Gjorde mig i ordning kvickt och kom i säng och avslutade med den lilla frågan till pappa om jag var kristen... Hörde om det nånstans. Pappa förklarade lite hastigt det här med religioner och gudar och att vissa tror och att vissa tror inte, på vissa saker och eller gudar, men att jag skulle få läsa om det i skolan och bilda min egen uppfattning när jag blir stor. Pappa trodde inte på gud men på att vara god sa han. Men man gör som man vill. Bara man vill väl. Så sa vi ungefär. Sen läste vi Alice i Underlandet... Och jag somnade som en stock. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0