170425 boll i tollare

Igår var skolan stängd så jag fick lyckan att hänga med tuva hemma i jarlaberg tills mamma hämtade på eftermiddagen. Pappa lämnade vid frukost och vi fick mycket luft under dagen, i parken med många andra barn. Jag har länge pratat om att prova fotboll igen. Inte så lätt att bara få till det, men Eldana har börjat i ett lag i Boo / Tollare, som jag blev sugen på, eftersom Eldana var där. Jag fick en möjlighet att provträna idag och jag tyckte det var kul, och jag är vän med bollen liksom. Hursom, vi provar nån gång till och ser om vi får till det med det praktiska och så. Nån gång ibland iallafall kanske. Idag följde jag med Eldanas mamma och så kom pappa till planen vid 1730 ungefär. Hemma slukade jag middagen, läste ett kapitel, duschade varmt och skönt och stod och nynnade sådär underbart som bara jag kan, tycker pappa, han kom in på toa och bara lyssnade och njöt, och jag hade inte en aning bakom skynket. Och så mös vi en stund förstås. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0