170514 inomhus och inlandsis

Vaknade på klyvarevägen en stund efter rasmus, var bra trött, och mer sova skulle det bli på dagen... Pappa dök upp till frukost och vi hängde och myste där ett tag. Byggde lego och rullade lite bil. Good clean fun. Hem för en önskad tempoglass och vila i soffan som slutade i två timmars sömn, låg lite efter minst sagt. Skönt och hungrig som en varg till lunch som nästan blev ett mellis. Sen skolpyssel där jag läste roliga historier och så skulle jag bedöma dom och förklara varför dom var roliga och så. Bra uppgift, när man liksom måste motivera sina svar. Och jag kom på bra grejer med lite bollning med pappa. Sen ut och röja på gården med gänget. Ett stort gäng, det hade varit kalas. Det blev middag och sen en bilutflykt till Karolinska med staffan och tjejerna. Vi kollade in en gammal bergsknalle som staffan sa hade formats av inlandsisen. Vi klappade snällt på den. En tur genom stan tillbaka för att se hur häftigt det är där inne, och vi passerade pappas jobb också. Hemma läste jag lite till efter duschen, man kan alltid ta ett par blad i boken. Jag tillstod att det är lite tråkigt att läsa ibland när det stakar sig, men jag förstår ju samtidigt att det bara är att läsa för att det ska bli bättre och vi hade ett bra snack om det. Jag fixade till golfkanalen till pappa och efter saga och sång så somnade jag gott som vanligt till kommentatorerna. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0