171008 koll på läget

Kantathelgen bjöd på utflykter minsann. Först till väsby på fredag eftermiddag för övernattning hos mormor och morfar. Härligt att hänga igen och jag styrde upp läget på risbylevägen som vanligt förstås. Hann träffa Alva och det var ju inte dumt. Sen skjutsade mormor och morfar mig till dansen på lördagen. Mamma mötte upp och vi tog oss en sushilunch innan det bar av till Bounce och hoppkalas på studsmattor med tuva och några tjejer. Idag ny utflykt till Mickes syrra och jag ville följa med även om det blev lite sent, det fanns ju bl a en liten tvååring att ta hand om. Tycker om sånt, och det är ju bra. Varför kan man ju fundera kring, men det tar vi när det eventuellt behövs. Jaja mötte pappa i vändplan med stora golfparaplyet, köpte middag på tempo och drog hem för söndagskväll. Fixade andra halvlek på en läs- och skrivläxa med bravur. Hade fokus trots den sena stunden, tänkte och visade insikter som jag ju har, bara jag orkar. Vi gjorde vår "bra-där-hälsnings-rutin", jag duschade och sen mös jag tills jag somnade, med en gammal bondkatt från stenhamra / Ekerö trampandes vid fötterna. Bra kväll, koll på läget, koll på livet. Gott. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0