171022 ja det är hösten

Idag fyllde morfar år! Hurra va bra! Klassisk fika i fresta med gänget så skickade jag och morfar sms till varandra med apor och nyckelpigor. Så jobbar vi. Igår vaknade vi sent på landå efter studseriet. När vi packade för dansen så märkte vi att skorna var kvar i kungens kurva. Vi tittade på varandra och ryckte på axlarna och tänkte och sa - det kunde varit värre, och det kan det ju nästan alltid vara. Man får tänka så ibland. Då blev det lättare. Så med rätt gott mod gick vi till bilen för att köra till dansen och då klev jag i en hundbajs. Det kunde varit sämre, blev för en kort stund svårare att hantera på direkten, men vi klarade det också. Vid hämtning idag så drog vi hem och klippte en läxa med en smakbit choklad. Bra jobbat. Ringde på Beata men hon åt och vi såg att det var dags att dra sig tillbaka trots allt därhemma. Vi pysslade och pratade om helgen och morgondagen och lite utvecklade vardagsrutiner hem från skolan, som jag är mogen för, precis som jag kan gå till och från kantat till och från skolan, och höstmarknad på tisdag som ni alla är välkomna på förstås kl 17-19 på skolan, men vi har ju en trafikrusning att ta hänsyn till för vissa med största respekt. Kom till ro efter lite bestyr. Sökte pappas hand och somnade med den i min i soffan som ett fallande höstlöv. Medan jag somnade kom det ett sms från storis pappa som fyller 50 idag, med den här bilden. Ja himmel. Fånga dagen, var det så det hette... E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0