171024 ni ger mig min morgon, ni ger mig min dag

Visste att farfar skulle vara på plats i morse när jag vaknade. Nu när pappa håller på att justera in sitt nya jobb i vårt liv så är det tacksamt att vi får hjälp. Och det var mysigt och gick jättebra förstås. Farfar gick med mig till skolan och bar en påse böcker vi gav till loppisen på höstmarknaden ikväll. Tack för imorse farfar! Han väckte mig precis halv sju och jag hoppade nästan upp direkt, och inte som när pappa väcker... Mamma kom först till marknaden och pappa kom i slutet på den första halvtimmen och hann se mig stå och sälja i treornas loppis. Mamma hade köpt lite kul och pappa köpte en lykta mamma tyckte han skulle ha och så köpte han "nya" köksslevar, han står ju vid grytorna så länge... Sen gick vi runt alla tre och kollade läget och surrade med vänner och bekanta. Trevligt. Helt plötsligt dök jag upp med ett hjärta till mamma och en gosedjurssol till pappa. Han skojade med mig och Julija som gett den till loppis om hon saknade sitt gosedjur och jag skojade med pappa att han var oförskämd, men jag visste att han inte menade nåt dumt. Nu är den tvättad och lyser som en sol i badrummet. Vi avslutade marknaden med att hela skolan sjöng för alla föräldrar. Jag hade också anmält mig till den extra kören med ett gäng barn som sjöng ett par saker själva. Det lät jättefint och jag tyckte om det. Alltså en bra dag, igen, från morgon till kväll. Tack. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0