180716 från ruva till tuva

Jaha lite gott och blandat idag också. Det första jag gjorde var att kolla tjets skålar imorse men de var orörda. En sväng till sickla och forum för att bl a köpa vattentäta plåster till pappas ruva på ett sår på ryggen, för att sen köra till Saltsjöbadens gamla utomhusbadhus. Träffade farfar på samma plats i köpkvarteret när vi var på jakt efter bra nya skor som vi kan ha till Österrike, så vi firade med en liten burgare. Till forum och sen hem. Inte startade vespan inte när vi skulle åka till saltis. Vad är det för bergodalbana mamma och pappa hamnat i dessa dagar? Vi misströstade en stund och så åkte vi till långsjön, kladdiga av solkräm som vi var. Efter hundra snurr i sjön tog vi oss hemåt, duschade och tog det lugnt, klippte ett nytt kapitel i min bok. Då minsann ringde tuva och moa på och jag hakade på så fort jag kunde. Vi hängde hela kvällen förstås och det blir fortsättning imorgon. Vi pratade en del om tjet, om livet, om hur man försöker hantera saker, att man ska försöka uppskatta bra stunder, komma över dåliga stunder, även om man måste få vara ledsen också. Jaja, va gör man, man kör på, och gläds åt det man kan. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0