181104 miss fnissy

"Marmor" hade genom det familjära bokningssystemet önskat underhålla mig och Rasmus och vår relation i fredags, och vi var glada över det. Sagt och gjort, frukost i skogalund och så en glad resa och vistelse till och i Alvik med pyssel, promenad och pajaseri. Några fina timmar. Pappa hämtade och lämnade mig på kantat och ras på klyvare efter att jag och Rasmus skojat med "marfar" och sagt att vi åkt fel när vi knackade på för en snabb hälsning. I lördags åkte vi till morran och morris i fresta för ett kärt besök även där. Och slutligen idag en utflykt till forum med tjejerna, sen nyckelviken för grillning, innan pappa hämtade för en skön kväll hemma. Jag var på ett bubblande humör, som jag oftast är i och för sig, men jag påtalade det själv och det stämde. Bra vibbar helt enkelt. Och tacka tusan för det. Får man bland annat träffa mor- och farföräldrar samma helg så är det jackpot. Bubblade av tankar, hopp och studslust (ville t o m träna nåt efter duschen och vi gjorde några armhävningar och situps tillsammans). Men vi tittade också på lite engelska ord, och vi tittade på UR, där vi fick se om finska flyktingar till Sverige en gång i tiden, och höra från deras barnbarn som var i min ålder, och så pratade vi om allt som det kan ha att göra med. Jag sög in rätt mycket av det och hade koll på läget. Sen egenmys en stund och nu gonatt. Tack alla för helgen, hade kul igen! Det rullar på. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0