190221 källkritik och torsdagsmys

 
Kom hem igår onsdag och kände mig risig. Landade upp mot 39 grader och det var inget snack förstås. Hemma med mamma på förmiddagen idag och så skötte jag mina egna kort i eftermiddags. Gick ju bra förstås. Nästan lite spännande. Jag var också lite duktig med några uppgifter från skolan innan pappa kom. Det blev en bra landåkväll, och vi tittade igenom skolpapper och pratade om källkritik, hälsa, mat och vad nu läxan bestod av. Ett bra samtal. Vi pratade om att ibland flyga upp som en drönare ovanför uppgiften och försöka se hela bilden innan man börjar brottas med uppgifterna. Jag hade också skrivit en berättelse om en talande katt, vilket jag var mycket stolt över. Satt och läste med ett leende. Skönt att mysa på och jag blev överraskad över hur lätt det var att hoppa upp på pappas rygg, när vi fick lite tid över. Somnade gott. Imorgon blir det lite sovmorgon. Farfar och farmor hakar på som sällskap när förkylningen ska ur kroppen. Oj vad denna förkylda kropp sover just nu. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0