190303 jag vill ha kul!

 
Fredagen blev en dag på stan med mamma. På stan, sa pappa, vad menar du då, sa han lite nyfiket och förhoppningsfullt, stan såklart sa jag, menade Stockholm, och den bilden är kul att den klarnat, tycker pappa... Vi körde en citysväng och roade oss fint. Pappa och jag möttes på landå och hängde väldigt stilla, så stilla att jag nästan fastnade i soffan, men skönt. Lördag, vaknade och sa, idag vill jag göra nåt kul! Sagt o gjort, efter att ha bollat ideer, vi tar en säker vinnare, Bounce. Jag och pappa, i hoppstrumpor! Han hakade på och det var roligt att få visa honom hur en sak kan gå till! Vi hade en kul stund och slog till med Max i sjöstan som lök på laxen. Sen minsann iväg till storis för melloövernattning när pappa behövde jobba sent, lördag och allt. Idag blev jag inbjuden att följa med jinda till moderna museet och det var en skön utflykt, men mest av allt kan jag inte låta bli att ständigt bli så förtjust i den lille Tigris, som verkar bli att mer förtjust i mig. Who can blame him... Kvällen på landå blev sprudlig. Jag var på sånt humör. Skojade och sprätte med benen och verkade frisk och stark. Kanske en kombo med att förkylning är borta och vilan gjort sitt. Fanns den gamla lusten i mig som sportlovet krattat för skulle dyka upp lagom till skotid igen. Jag vill ju ha kul! E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0