200823 station bland stationer

Sommarhelgerna fortsätter trots skolan, där jag för övrigt inte har något att rapportera än att det rullar på enligt plan och att jag fått en bra start. Vi kör på det. Har hängt med tjejerna såklart och på kantat och landå, som vanligt. Ibland känns det tafattigt att berätta vad jag gör eftersom mycket går som det brukar vara, men det som brukar vara känns väldigt bra, jag mår bra, jag gör bra, jag tar mig framåt bra. Så det är ju bra, eller hur. Det viktiga är att vi stämmer av och justerar om och när något händer. Det känns bra med skolan igen. Jag är på, förstår vad det handlar om, göra sitt bästa, fånga dagarna, njuta av vänner och kamratskap, det är en tid som inte går att jämföra med. Vi får väl se vad jag lär mig, än så länge går det bra, men jag återkopplade också idag till pappa efter att han skurit sig med kniven när han skar min melon och kände sig som en idiot, att man kan inte alltid göra allting helt rätt, ibland gör man fel helt enkelt, och det var rätt skönt att säga, och det verkade vara rätt skönt för pappa också. Jag sa till honom att det kan nog vara bra för honom att inte alltid ha så mycket krav på sig... Precis så sa jag, och vi möttes i nåt slags ögonblick där vi såg att vi var på samma station. Fint kände vi. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0