201206 2e advent, inte så spänt

Det är lagom just nu, som så ofta det faktiskt är, har en förmåga att hålla läget där, i snitt, med högt och lågt i den tillvaro jag och vi alla passerar här och där. Det kan vara lägen där man känner sig trumpen (...) eller lägen av lättja, vettja! Inget större att rapportera igen men visst knyts banden om möjligt bara starkare emellan mig och tjejerna, även om jag förstår (och vill) ändå att kantat och  landå är med på noterna, mina alltså. Men jag fattar att jag inte är själv i detta, livet liksom, man har ju sin fläkt av släkt som indirekt och direkt påverkar läget. Och det är ju inte dumt alls att ha som kompass, stöd, råd, ljus, tanke, och carte blance, det vill säga, ett slags frikort att göra det jag på rätt sätt känns rätt. (Nu tror jag spökskrivarens rastlöshet tog över lite, men visst, jag kan nog hålla med en del...). De senaste dagarna har gått i samma hjulsnurr och bra är nog det så vi tar oss fram till helgerna på rätt sätt. Förra helgen hängde jag gott med mina bonusar L och A, tog ett fint foto som ni kan se privat, och vi tar oss fram tillsammans när vi ses med glädjen att just ses, ihop med våra respektive resor ställt mot de utmaningar och möjligheter vi ställs inför, som vi alla som barn ställdes inför, högt som annat. Och det verkar ju gå rätt ok, bara man drar på, lite lagom, kring och om, liksom. I helgen har vi hängt på landå, eller ja, jag har varit ute och flängt, t o m ikväll sover jag hos emelie om än koll på läxorna. Jag tar och får den friheten, jag tar ansvar, jag är här, kan, far, rar. Hann iallafall äta lite landåmiddag igår med pappa och med gott besök av Sofia där vi fick lite skönt surr och skoj ihop, med en härlig "förfest" hos rasmus på hans gård, med kristina, anders och bästa grannar, där vi glöggade, skrattade och fotbollade, iallafall jag rasmus och milo... Och som pricken över i´et, vi tvättade mina gympaskor! Inget kan stoppa mig nu, heller! Tack för er. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0