200709 tur i kärlek på "otursgården"...

Några dagar till på lovet och jag och Beata har hängt en del. Skönt häng på kantat också, där jag fixat med mitt, surrat med mamma och micke och provade nån selfie också. Mer kubb har det blivit, och bakning, och allmänt häng. Sen skulle vi badat i onsdags förmiddag på Gustavsbergsbadet, efter att ha övernattat hos henne från tisdag. Men när vi kom dit med mamma Camilla så var det sån kö att vi gav upp. Vi fick bita ihop och hitta på något annat och efter en stund var vi på benen igen. Nya tag idag. Jag blev hämtad och vi kom iväg. Härligt att bada igen, varit lite orolig över örat men är ok igen! Jag hade dagsrekordet i snabba rutchkanan under en stund t o m! Väl hemma så fick jag och farmor en stund, och en distansglass på nacka strand. Hon hade sovit över hos rasmus och dom och tagit hand om lägenheten lite. Jag tog en fotkram också. Fötterna måste ju vara rätt riskfritt tycker man ju. Vi skojade lite om att farmor bor på Lyckovägen i Alvik och att vi bor på gård 13 i Jarlaberg. Men vi motbevisar otursnumret, för vi är lyckligt lottade på alla sätt. Hursom, kvällen avslutades med Storis som också fått en bräda, så vi drog till skateparken och kollade läget. Pappa och Peter kunde inte låta bli att kolla läget, så de kom dit och satte sig på en bergsknalle intill. Det var vi två, i hjälm, sen ca 15 killar mellan 13-16, utan hjälm, sen 5-6 tjejer, 12-13 år, på en bänk, kollandes på killarna, utan skateboard. Man kan undra vem som var coolast i ordets rätta betydelse... Även om man kan sitta på en bänk och ha lite trevligt också såklart, inget fel i det. Nåja. Storis hade tränat på en grej, och jag lärde mig vartefter, efter vi hade vant oss vid miljön lite försiktigt vid sidan om innan vi fattade mod, och fick plats bland alla killar som for överallt. Pappa och Peter var stolta över oss, att vi är dom vi är, att vi gör vår grej, det vi tycker är roligt. Så ska vi fortsätta. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0