201101 lovsång

Efter att ha landat från Västerås med ett par sköna dagar på kantat och en utflykt till hästarna på onsdagen så fick jag glädjen att åter coronaumgås med rasmus och farmor ett par timmar i torsdags. Vi tog en promenad runt långsjön där jag fotade lite. Jag och rasmus jagade några digitala busar på telefonen, vi hängde lite lugnt hemma hos rasmus, och det var lite som förr. Saknat det, och vi tappade det lite redan innan corona, så det var gott att försiktigt prova det igen. Skönt. Sen kom helgen som innehöll två övernattningar hos Emelie, med jinda och storis. Ville liksom avsluta lovet med gänget även om jag gärna hade åkt med pappa till sofia och katten mymlan lördag till söndag, men kompisarna vann denna gång... Tog oss till och med till stan under söndagen och testade götgatan och Max vid medis. Kul, gott och spännande. Bra att jag testar stan, under hållbara former, jag fattar det. Igår gjorde jag ett besök i farfars lund vid nacka kyrka och tände ett ljus och kastade upp löv i ett upponervänt hjärta, liksom riktat mot andra skyar. Emelie hjälpte mig med bilden och sällskapet (då pappa var i roslagen, i en annan lund) och det kändes bra att minnas och sända en hälsning. Det verkar som att jag greppat det så gott jag kan nu, det som går att greppa med det här, jag förstår att det inte går att greppa fullt ut hur länge man än har möjlighet att fundera över det. Man får väl bli vän med den där grejen på nåt sätt och se till att man lever så gott det går med sig själv och sina nära och kära, och alla andra under tiden, ja livet. Kunde inte låta bli att träffa gänget efter middagen med pappa ikväll, som vi faktiskt åt i köket där vi satt och pratade, eller nja, jag blev intervjuad, men jag kom på att det var rätt ok att få berätta det som jag inte tror är något att berätta om. T ex hur snapchat fungerar och varför man skickar totalt meningslösa bilder till varandra, för det har nämligen sin mening det också... Jag får lov att säga att lovets lugn och lycka lovar gott framåt, och att också ha fått uppleva en stilla tacksam stund med farfar så har lovet varit en lovsång, en sång om ljus och styrka. Tack. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0