201004 två världar

 Ja hörni, vad säger man, jag kör på. Och jag kör på, på ett sätt som närmar sig nästa kapitel, ett rätt självständigt kapitel som egen, stark, kraftfull, styrande och ledande i mitt eget liv, till viss del... Rätt skönt att mamma och pappa och ni (ni vet) finns för en del av det praktiska, och såklart för att vi hör ihop och behöver varandra, men det finns mer och mer ytor i tiden som jag fixar själv. Och det känns skönt, och kanske både skönt och konstigt för dom, och er. Pappa och jag hade ett snack om balansen häromdagen, att vi liksom inte tappar varandra för mycket i denna omvandling, samtidigt som jag ska ha eget utrymme att gå in i nästa fas. Mycket spännande, och roligt, och häftigt, och kittligt, men så måste det bli. Men samtidigt, jag går i sexan, jag är lilla Esther, jag har en lååång väg kvar, och det är både skönt och roligt det med. Två världar liksom. Tack. I helgen har jag sovit över hos Jinda och åkt tunnelbana till skärholmen för att handla på dollar store i kungens kurva. Tänk va. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0