200914 kramar och ramar

Några nya dagar med folk, friska fläktar och fin stämning. Fredagskvällen med beata och familj, där vi tog en glass i nacka strand efter gemensam tacos hos beatas. Riktigt mysigt och vi hängde lite vid "gud-statyn" som vi kallar Milles vattensprutande konstverk där den här guden sätter upp stjärnor på himlen. Nåja, det var intressantare med glass där och då, och vi käkade med pappa och david. Lördag blev det danspremiär dit jag cyklade själv, vinkade till farfar när jag cyklade förbi dit och hem. Hemma blev det lite annorlunda middag, inte bara tidig, inte bara kräftor och räkor som var ett större bestyr att lära sig skala men rätt kul, utan också besök av både farmor och Sofia som också kunde passa på att säga hej på varandra för första gången på riktigt liksom. Vi hade en bra stund och farmor hittade på en rätt säker coronakram när hon smög upp bakom mig liksom så vi inte andades på varandra. Mysigt att träffa henne, och Sofia förstås som jag funkar så bra med, precis som det har varit skönt att börja ta ifatt med mormor och morfar rent fysiskt. Snart är vi på plats ordentligt allihop med våra regelbundna träffar. Allting klart på det! Sen är det det här med hästarna... Jag, Jinda, som rider därute, och Emelie, åker ut till gustavsberg och kramar dom lite titt som tätt. Hoppas snart sitta i sadeln, på något sätt, ett prov, vadsomhelst. En annan sadel är min nya cykelsadel på min nya cykel som vi fixat. Flickcykeln har blivit för liten och blommig typ, och det dök upp en i finntorp av alla ställen, som jag först var tveksam till pga dålig bild, men som jag sedan fattat stort tycke till. Nu ska jag bara få kläm på växlingarna, det rasslar ju lite mer med 21 växlar än med 3, men det sätter jag det också, är ju bra på sånt, också. Är sedan tidiga år också väldigt bra på att uppslukas av lek och häng med kompisar, att jag glömmer tid och rum ibland. Vi bollade det lite ikväll, hur härligt det är, och hur vi också kan hitta nya tricks för mig att tänka på att gå in för landning i bra tid, med hjälp hemifrån såklart, vi är ju ett team, och jag har ju mina coacher! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0