200921 viktiga alla

Idag hade vi digitalt utvecklingssamtal. Snacka om utveckling. Mamma och jag satt i köket, pappa på jobbet och fröken hemma, tror vi, grå tapet var det iallafall. Ett bra snack. Det rullar på, jag är bra, jag har en bra inställning och är aktiv. Begriper att det är vettigt att lära mig saker när jag ändå är där, och det är ju rätt roligt att kunna saker har det ju visat sig... Och mamma och pappa lärde sig att de kan haka på mitt skolarbete bättre genom att låta mig visa dom mina arbeten som finns digitalt lagrade. Där finns t ex tal (tal!), dikter och berättelser! Helgen var inte dum heller, fick träffa mormor och morfar på kantat, käkade middag hos tuva med pappa och sofia som var med, dansade och cyklade dit och hem för egen maskin och sände en tanke till farfar. Ikväll tog pappa och jag en taifattmiddag på olearys. Det rinner ur mig på ett annat sätt på annan plats och jag förstår att det är intressant att gå lite mer på djupet med vad jag tänker, om högt och lågt, och att få bolla det med mig. Och skratta. Det är jag bra på. När jag skulle beskriva mina kompisar och mig och våra olika sätt och "roller" så sa jag att jag var den som kanske var lite mer ansvarsfull och bra på att skratta. Det var andra som var planeraren, flummigt smarta, roliga, osv. Kul för oss båda att prata lite så om mina viktiga kompisar. Kul att berätta det för er mina viktiga nära och kära. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0