210121 hänga och hänga ihop

Igår träffade jag mina älskade hästar. Vad som än händer med köer och ridning och annat så är bara upplevelsen att vara där och nära dom väldigt mycket. Man kan undra varför. Kanske bara naturen kan ge svar. I vilket fall är det en dragning och ett stärkande som ingen har något emot. Annars skola och häng med tjejerna. Pappa och jag har pratat ett par gånger nu när skolan gått igång kring att vara på tårna, vara där och ha kul, med skolan, när man ändå är där liksom. Sånt snack vi haft innan men som är bra att repetera inför ny "säsong". Idag kom vi lite närmare i det snacket och lite annat gott och blandat mellan en dotter och pappa. Jag sa och förklarade lite grejer, pappa likaså, vi kände en del och fick ut en del, och vi gick därifrån med fortsatt kärlek och förståelse. Det är ju en resa, det här med livet, och att växa, och tänka, vara, känna, kunna, bli, önska, och så, och att vi som hänger ihop, hänger ihop. Nu har jag ju bara rest i 13 år men jag börjar förstå saker lite grann som ni förstår saker och det gör ju att vi kan prata med varandra på nya och flera sätt, även om de gamla sätten inte är så tokiga heller, och kan användas än idag som skön omväxling. Väder och vind, saft av fläder och bebisgrind. Tack alla. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0