210713 "det är skönt med en egen kupé"

Pang! Ännu en vecka. Lät fötterna landa lite kort hemma innan jag, mamma och storis flög vidare till Karin och Anders i Leksand där vi njöt och även besökte ett vattenlekland! Men sjön dög bra fint den med. Det otvungna lekfulla barnbadandet är inte ute ur kroppen än och vid sidan om badandet där så har det haft den melodin även på hemmaplan med grisslinge såklart med kantatarna, långsjön förstås, ingarö idag med beata, ja ni hör... Har försökt att vuxensola lite och blivit röd på ryggen. Har smörjt mig med kylande balsam. Ja så det är... Tagit ifatt med de flesta och mesta, och även fått se mormor och morfar igen som var på besök häromdagen. Men jag har också haft några timmar ett par dagar då ingen varit hemma. Det har faktiskt varit skönt det med. Har sagt att det är lugnt, skönt att vara med mig själv lite, och på en egen promenad (nytta och nöje) i jarlaberg häromkvällen där jag letade efter min cykel, så upptäckte jag igen hur fint det är med en egen stund ibland, för att bearbeta alla intryck (även om jag kanske inte tänker så...), och så upptäckte jag min cykel som jag glömt var den var! Men vi ska inte ta i med det egna, så jag tagit tillbaka hänget med gänget och idag fick jag se tuva igen efter knappt en månad, och ja, jag sover över där. En egen kupé är skönt, när man vill, men kul att dela när man vill och kan! Och jag vill coh kan! Allt!... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0