210513 blomning

Dagarna går, blomning består. Mamma och pappa är lite mer av hotel managers än föräldrar just nu, om man kan skoja lite, men visst, jag kör på som jag skrivit om så "mycket" den senaste tiden i livet. Jag leker, eller ja, hänger som det heter nu, med mina vänner, och tar ansvar för skolan. Hade en. större grej i veckan som gick, men jag brottade ner uppgiften i delar och jag kom också på, igen, att det är rätt roligt att lära sig saker och Europaprovet landade väl i mig. Det var tydligen spännande att från håll se mig ta tag i detta, även om det också sades till mig att det finns stöd och bollning i mina hus. Och så kom vårsommaren. Om vi badade? Javisst! Presenterar er järla sjö nedan. Igår onsdag åt jag, pappa och Sofia middag ihop och jag släppte loss lite glada tankar om vad jag gör och känner och det verkade släcka informationstörsten på pappa. Sen blev det övernattning hos Jinda. Idag fick jag lyckan att träffa mormor och morfar på kantat bland blommor och blad och vi blommade själva upp i stunden. Naturens krafter vinner, även mot elakheter som förlamar oss ett tag. Det blir en kramande sommar. Mötte pappa på landå när jag bytte väska, eller vad jag nu bytte, allt gick så snabbt, men pappa fick lukta på min sololja på axeln och se mig som den blomma han envisas med att kalla mig, även om det går på automatik sedan många år. Men jag känner mig blommig, även om jag kanske inte formulerar tankarna så. Känner mig bara levande. Tack för dagarna, tack för idag, tack för livet. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0