210530 på väg

Ja jag går som sagt in för landning, sommarlandning. Jag har fått tillbaka bra "feedback" från skolan i ord, bokstäver och siffror och jag har gjort och gör bra ifrån mig, och jag är glad och stolt över det. Och jag förstår nånstans att det i det stora hela inte handlar så mycket om just nu, utan det handlar att få kläm på att lyssna, höra, se, ta till sig, vilja, kunna, fundera, drömma, så gott det går, för att liksom träna på det som går, och utveckla det man kan, för att hjälpa sig själv med det som komma skall, när man ser vart man vill gå, och växa. En bokstav hit, en siffra dit, är mindre viktigt än en tanke hit, en dröm dit. Men det kan hänga ihop, det förstår jag, och jag är på väg, ja jag är på flera vägar! Tjejerna och jag lever i och skapar vår värld. Skönt att få göra den grejen, men jag har märkt att det också är skönt att kunna landa på kantat och landå, jag behöver ju inte flyga fullt ut än på ett tag... Skönt också att det blev så bra med tjejerna på högstadiet. Alla är där. Jag, jinda och tuva i samma klass, storis där sen ett år tillbaka, emelie på g nästa år förmodligen, och alla nya man kommer träffa. Ett äventyr! Är inte blasé som på bilden, men skönt att inte spinna loss hela tiden utan istället ta det lugnt här och där, som i ett kort på sig själv, eller ett häng med mitt gäng, eller att vara nära mina kära. Och idag var det mammas dag, mormors dag, och farmors dag. Bland annat. Träffade farmor i Finntorp och åt en pizza ihop, det var mysigt, och kul att berätta lite vad jag gör. Gick förbi minneslunden och tänkte på farfar lite också. Det kändes bra det med. Tack för helgen. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0