Esther on tour

Nu ska vi se. I söndags förmiddag laddade vi för Finspångsresan genom att äta hamburgare och köpa cykelhjälm! Sen somnade jag gott och vaknade i Norrköping. Vi mötte farfar på golfklubben och åkte hem för att inackordera oss. Jag kände mig hemma direkt och gick direkt runt i lägenheten och rekade liksom, han har mycket saker som jag gärna plockade lite med... I selen fick jag vara med och laga curry. Efter mycket intryck somnade jag gott i farfars rum. I måndags åkte vi till golfklubben och lekte på den fina gräsmattan. Det var roligt med bollarna men jag var rätt trött så vi kunde haft det gladare. Nåja, jag sov ordentligt bakom golfrestaurangen och eftermiddagen gick bättre och jag körde slut på farfar därhemma med bollkastning, tittutkurragömma, fruktätande och diverse. Sov lite dåligt vid 01 och fick sova hos pappa i farfars säng som vi lånade, kändes tryggt. Tisdag förmiddag gick i ett liknande tecken, trött även då, men vi gungade och vinkade till farfar på balkongen innan jag vinkade adjö efter att ha gett honom en kram i hallen, det skulle han ha efter alla jordgubbar jag fick. Sov hela vägen hem och vaknade till mammas vinkningar. Vi provcyklade alla tre ner till forum och det var jätteroligt! Vi träffade anders och mamma köpte en cykelhjälm så nu har vi alla tre! Sen behövde vi en pilsner och ett par kokta korv och stack till OT och träffade grabbarna såklart, det var ju tisdag. Mamma och jag åkte hem och lämnade pappa med gänget. Idag stack vi till Hellasgården, det skulle ju trots allt bli fint, men solen lyste med sin frånvaro. Två dagiskompisar badade. Inte jag. En annan dag. Åt lunch och gick en härlig promenad i skogen, kändes det som. Jag sov som en stock där i det tropiska nackareservatet. I eftermiddags lekte vi lite med den lilla poolen vi köpt, utanför såklart, pappa fick sitta själv i badet. En annan dag. Sen cyklade vi en rejäl sväng. Roligt det där. Firade dagen till slut med kycklingröra och tortillabröd. På uteplatsen förstås. Skepp ohoj, mot en ny dag.

En i andra kinden också
  
At the club

On the green with grandpa

Vadå putta?

Den här ska inte stå här.

Hole in one

Det gäller att läsa puttlinjen ordentligt

Kolla tricket

Men det var väl själva...

A good round of golf, let´s go to the 19:th...

Jo dom går väl ner

HALLÅ FINSPÅNG, MÅR NI BRAAAAAAAA

Jo vahetere farfar, kan jag vahetere få lite glass

Svårövertalad? Nja...

Hej då farfar, vi ses snart igen

Take me home E4an

Pilsnertisdag

Titta så blöta dina skor är pappa

I denna stund kanske världens sötaste människa




Kommentarer
Postat av: Onkel Micke

Släktdragen är så tydliga... Olof och Esther har exakt samma spänst i kroppen.. Och ett golfintellekt som inte går av för hackor..

Kram på dig tösen min!

Micke

2009-07-03 @ 19:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0