Hur snabbt går livet?

Det beror på. Man tror att det är 60 sek på en minut, 60 minuter på 1 timme, 365 dagar på ett år. Förvisso. På pappret. Men i verkligheten är det en helt annan tabell. Den rör sig ovan, under och vid sidan om allt man kan ta på. Tidens hastighet är i relativitet med den intensitet man har i den aktivitet man har i den tillvaro man har. Frågor på det? Man skulle också kunna uttrycka sig så att ni kanske tror att jag ger själva bövelen i bloggen, tvärtom, frånvaron av mina möjligheter att kommentera håller mig bland annat sömnlös om nätterna, vid sidan om mina bröder Allram och Tjet. Till yttermera visso har jag själv mina stunder av omständlig sömn, gjort mig en smula förskjuten från bloggnärvaron. Nåväl, vi jobbar vidare, vad kan man annat göra. För att summera 14 DAGARS frånvaro, jag trodde det var några blott, kan vi konstatera:

-Jag har kissat på pottan en gång, typ en tesked.
-Jag bakade pepparkakor idag, eller som jag också säger, mammakaka.
-Pitt pitt pitt pitt TAP, är midnatt råder tyst det är i husen osv.
-Titti, är täcke.
-Kala, är skala, t ex mandarin, som heter dji dji.
-Allram bajsa, är allram bajsa.
-Jag gör lägenhetsdörren till altandörren på 3 sekunder.
-Jag kör hårt med mina röda stövlar, doodaa, nowadays.
-Jag bär på pappas moppehjälm ibland.
-Jag hatar fortfarande att duscha.
-Jag kramar Allram ett par gånger innan jag går till dagis ibland.
-På dagis är jag överdjävligt stark för övrigt. Och fick högsta betyg på "kvartssamtalet".
-Jag trivs med att sopa.
-Mat, är inte mat, det är tomat.
-Japp, är och förblir napp.
-Jag tycker det är nästan roligare att blåsa ut ett ljus än att tända det, så här i adventstider.
-Jag har sedan länge bondat med joa och momo, men förra helgen fick allt joppa (morfar) en bra dos.
-Då käkade vi thai.
-Jag är mycket intresserad av konversation.
-Vill ofta dricka vällingen själv.
-Var ensam pepparkaksgumma i ett luciasofftåg, se bild.
-Bött, är blött, apropå dusch. Och hundra såna liknande yttringar av ord.
Jag har väl glömt det mesta som vanligt, inte lätt att med John Blunds knytnävar i ögonhålorna beskriva sitt liv i detalj i denna dagsavslutstimma, avslutar med några bilder. Till nästa gång, check me out / Ess.

Ja livet det bär iväg.

Så här kommer du dricka kaffe på hemmet om 60 år pappa.

"Hon hade huvet i en potta"

ÅÅÅÅÅÅ, vad det ska bara besvärligt

"Alla SOVA, tyst det är i husen"

JA DET KAN NI HOPPA UPP OCH KLAPPA ER PÅ!

UUUUUUUUUU, akta dig, jag har allt koll på läget!

Jo jag tänkte stå här och leka pepparkaka. Frågor på det?

Det var ju ett fasligt väsen för en pepparkaka till mans.

Pepparkakans socker smakar salt i jämförelse.

Ja, vilken tokig dag va.



Kommentarer
Postat av: famo

Oh va kul att läsa om allt du hinner med du förunderliga underbara lilla barn o tack så mycket för senast o den fina sagan du läste för mig.

Kram från FAMO

2009-12-02 @ 22:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0