"Juoba juoba juoba"

Eller jobba jobba jobba, som ni säger. Jag har fattat det här med jobba. Det är alltså något ni större ägnar er åt regelbundet och relativt mycket, oftast ett måste för att en ekonomisk, som mental, plattform, att utgå ifrån för att hantera en daglig omgivning, omständighet, som själva tillvaron här på jorden. Till exempel jobbade mamma på ett sätt som gjorde att vi alltså åkte till ingarö, pappa gjorde den gula väggen brun med en massa långa papper, i förmiddags jobbade pappa ute i allram och tjets slänt med en jättestor brummande pinne som fällde gräs och småträd, det ville jag inte alls gå ut och titta på, och sen åkte mamma och jobbade. Då lekte vi på forum, och dit kom farmor, DOA, som följde med hem och som till slut satt vid min säng så jag somnade då jag inte tyckte det funka med pappa idag... Eller funka och funka, det var roligt med doa på plats idag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0