100804 junisåinnibacken

Junibacken alltså. Dagen utflykt, och Madickens gata. Väl? Vi kallade det Pippis hus inledningsvis när vi jobbade med utflykten i tanken bara. Det var enklast så med tanke på den massiva pippipropaganda jag körts över med den senaste tiden, och ja, jag har varit med på noterna. Hursom, bara bussen och båten dit är roligt, jag är inte svår, men väl där kan jag väl se hur om möjligt ännu roligare jag kan ha sen, när jag får koll på Astrids sagor. Jag sprang och hoppade och klättrade och kröp och skrattade och GRÄT, delvis av en sjuhelskottas brant rutchbana men också av en dramatisk tågresa, där vi också flög! Astrid Lindgrens värld på 11 minuter... Vi flög bland annat över vasastan och såg Karlsson på taket, samt darrade över draken i bröderna lejonhjärta. "Jag ser ljuset", det ska jag ta med mig, här i mörkret, där jag sover i natten nu alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0