100826 "jag vill sitta här"

..sa jag och drämde till på pappas cykelsadel efter vi kom hem från forum och konsum där vi fixade lite. Och hoppla så långt fram till styret det var, jag låg raklång med pappas hjälp och sträckte mig så blöjan skymtade! Men det var det värt, en sån ska jag cykla när jag cyklat färdigt på sparkcykeln och farfars röda. Idag tog jag och ester på dagis varandra i handen och gick in när pappa lämnat, det är en bra start, hon är bra, kanske för att hon heter ester, då kan man ju bara tycka om nån, hon tänker nog så också. Hemma åt vi kycklingvingar, det är lite krångligt och jag fick inte äta eller tugga på benen, de kan hamna i halsen. Först blev jag ledsen men sen förstod jag och förklarade mycket tydligt för mamma och pappa att jag inte kan äta så nu men när jag blir större! Just så sa jag. Just det, vi duschade ju också, lite skratt och lite gråt, det hör ofta till, råkade spola mig själv i ögat, men jag överlevde till slut. Sjöng mig själv till sömns ikväll, då får man ju somna till låtar man gillar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0