101223 ett rum och hem till!

Jag ska få ett rum och ett hem till! Jag fick se det idag, det var vitt och fint överallt och mamma som ska bo där med mig när jag inte bor med pappa i gamla hemmet hade köpt en soffa som vi satt och skrattade i! Jag fick se mitt "andra/nya" rum i mitt "andra/nya" hem och det ska bli så roligt att greja där, jag kollade in varenda hörna. Det var iallafall vad jag kände just där och då när vi pratade om det och innan när mamma och pappa förklarade att vi tre ska bo på två ställen och att jag kommer få två hem, dubbelt så roligt! Vi var på en jättestor affär och köpte lite grejer som vi körde dit, det var därför jag fick se det idag, och vi tog med en sån grön spegel som jag har på landå, och pappa bad mig bära in den i mitt rum, vilket jag tyckte var roligt att hjälpa till med, och jag visste ju vilket rummet var då! Kanske ska pappa och eventuellt morfar hjälpa till att fixa ett nytt golv i mitt rum, och då bestämde vi att jag ska hjälpa till lite, åtminstone sitta och titta på vad som händer, så allt går rätt till, det är ju mitt golv... Mamma hade köpt en likadan stol jag har i köket på landå, och det testade jag i det fina nya andra köket och det kändes som hemma, och det var ju inte dumt. I eftermiddags åkte mamma och jag till mormor och morfar för en liten lillejulafton med leo, anders och karin, och det var mer än härligt, och ändå är det julafton imorgon... The best is yet to come. God jul hörni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0