Ekorrhjul

Ja det går mest runt, även om det också kan vara roligt förstås. Man går upp mellan 05 och 06, grejar ett par tre timmar därhemma, på med overalleländet, eller overallhelvetet som pappa skulle sagt, iväg till dagis, lek och bestyr, hämtning, mat, grejar en timme, välling, bamse/pingu/teletubbies, och godnatt. Lite vatten vid 22 och kanske 00, ofta en idé om att gå upp vid 04, men det bromsar mamma och pappa så gott dom kan, men igår gick det inte, då var jag uppe innan tuppen 03.45 för att möta en ny härlig dag, med sovmorgon alltså 06.00. Det är tur att jag inte behöver gå upp och ge mat till hungriga katter som inte äter den ändå eller vill gå ut men som inte går ut när de får chansen, sådär 5-7 gånger per natt, med en intensitet från 04, då jag för egen del som sagt också får för mig att det är dags att ta tag i en ny dag och kanske ställa sig vid spisen och steka bacon eller nåt! Vi gav oss på Gustafsbergs badhus i lördags, och det var väl mest en studiedag i badbralla, men efter en timme på kakelgolvet lät jag pappa doppa mig med mig i hans famn och vi sjöng lite om att simma en stund. Slå upp försiktig general... Åkte en del pulka förra helgen också, farmor stod i botten och heja, och branterna kittlar mig må jag säga. Fysisk våghals, jag det. Söker allt högre höjder att hoppa från. Basejump från Kaknästornet om 15 år kanske? Med dessa perspektiv lämnar jag in för i afton och ser fram emot en helg i våra hjärtans tecken. /E   

Har jag en kråka i näsan eller känns det bara så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0