100713 200 m fjäril, det är jag...

Körde igång vid 05.10, ja va f-n, har man sommarlov så har man... Pappa och jag begav oss till utomhusbadet vid Eriksdalsbadet vid skanstull på morgonkvisten, tänkte vi skulle kolla upp det, som ett praktiskt, roligt och varmare alternativ till innerskärgårdsstränderna... Vi bytte buss i gamla fina sickla udde där jag och pappa ibland stod med mig i sele vid halv sju-tiden på morgnarna under vintern 08/09 och vinkade på det blåa tåget. Det stod där än idag... Väl vid badet sprang vi förstås på gamla grannar, men dom lät vi va... Jag hade så vansinnigt roligt i simningspoolen, barn- och ungdomspoolen, barnpoolen och bebispoolen, samt i rutchkanan, och även i duschen som bjöds. Pappa kände igen en gubbe som heter Mats Ronander som hade ölmage och som visade den, men jag kände inte igen denna legend dessvärre. Strunt samma, jag hade så roligt att jag skrattade mer eller mindre hela tiden vi var där. Det kändes som att vi var på ett stort hotellresortkomplex och deras poolområden, 20 minuter hemifrån... Jag vaknade upp i sickla hos anders och tia, fick en piggelin som jag knappt sög på medan de drack kaffe. Väl hemma försökte vi landa, laga mat, jag grejade med det mesta, och sen åt vi alla tre i 30 sekundmeters sydlig vind... Med vind i seglen, Esther
 
 
Trackback
RSS 2.0