100715 simhopp och tennis

Ja oj vilken sommardag igen. Jag och pappa bestämde att vi skulle dra till Eriksdalsbadet Skanstull Luxury Water Activity Resort. Det kostar hela 70 kr, men vad kostar inte soppan till Ingarö havsbad, och hur länge kan man ligga i vattnet där?... Inte i en timme och tjugo minuter utan uppehåll iallafall som vi i princip gjorde idag. På vägen dit köpte vi badkläder, det gick lite för snabbt hemma när vi packade... Pappa frågade vad jag ville ha för färg, jag sa blå, och det fanns naturligtvis bara på pojkarnas HM-avdelning, men vem bryr sig, de var blåa, och häftiga (kolla bara nedan hur cool jag ser ut från sickla strand, dit vi gick jag pappa tia och anders i eftermiddags när jag hade vaknat upp till andra halvlek), och jag ropade SUPERMAN när jag fick dom! Vi vadade ut bland barnkiss och alger, för att ta oss upp på bryggan där jag gjorde ett 30-tal hopp från bryggan rakt ner i pappas trygga händer. Sen jagade jag tia och anders en del, för dom "kunde inte ta mig". Tro inte att dagen är slut. Efter ett par nostalgiska skärgårdskorvar i sickla, efter att ha duschat på bortaplan med pappa (gick bra!, även för pappa!) så gick vi till tennisbanan där pappa och jag var domare uppe i stolen och skickade kulor till höger och vänster innan vi ägnade oss åt en kompetent lekplats. Sen blev det middag på deras balkong, hem i en rask (kan man säga så?) för att till slut nästan däcka framför pingu, vars isiga hemmamiljö svalkade fint efter dagen. Imorgon tar vi nya tag. Om 6 timmar väcker jag huset...

SICKLA STRAND I EFTERMIDDAGS, ANDRA HALVLEK I BAD...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0