100723 jag har åkt allt

Bil, barnvagn, båt, häst, vagn, båt, bil osv osv. Vår mikroresa till vida vättern blev en succé och jag har då aldrig, om möjligt, fått mina föräldrar att tycka om mig mer än under denna sväng. Jag är en blomma och prinsessa tydligen och vi får alla hålla oss på mattan för att inte skena iväg som tokstollar i kärleken till mig... Och jag får inte låta det gå till huvudet, även om det är svårt att ducka för all uppmärksamhet. Jag har sjungit och talat och förklarat och resonerat och räknat upp allt vi gjort och bett om koncentration när jag vill artikulera ord, denna gång som polkagris och herregud till exempel. Även om jag säger plinge när jag menar att hästarna på visingsö springer där framme och pruttar samtidigt, makalös simultankapacitet. Och jag resonerade med mamma inatt när jag råkade vara vaken mellan 4-5 att hon kunde gå och lägga sig, det var okej, för hon var ju trött och behövde sova, när jag såg henne sitta och halvsova vid min säng för att jag skulle sova. Nån ordning får det vara... Efter frukost med fästingsbortryckning på ryggen tog vi båt. På visingsö sprang vi förstås vid ruinen och var uppe i ett litet kyrktorn och skrek på mamma därnere på marken. Jag slocknade en timme men pappa väckte mig vid avfarten till finspång förstås på väg upp mot nacka, och när vi ätit i nyköping satt vi och skrattade så vi kiknade åt mammas tokerier och pappas kittlande, som jag bönade och bad om att han skulle göra. Så funkar jag. Hemma ställde jag iordning saker och ting så vi kan rulla vidare med sommaren. Låt det goda rulla. 

HALLÅ DÄR TANT AMALIA POLKAGRIS!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0