101106 "jag ska ha långt hår som mamma"

Så sa jag efter duschen när pappa kammade, men jag var besviken på mamma som lånat min borste och lämnat kvar sitt hår där! Dagen började som vanligt men sen väckte jag farmor som sov i pappas säng, pappa hade sovit på soffan. Det var roligt och vi åt yoghurt ihop. Sen åkte vi och mötte farfar och tia och fikade. Jag var lite blyg, men tittade faschinerat på farfar hela tiden när han inte tittade på mig... Pappa frågade mig varför jag inte pratade med farfar så mycket idag, och jag sa exakt "jag är lite blyg", och det kanske stämmer, kanske jag är lite avvaktande, men jag tror att ni alla kan tänka på att inte högt säga att jag är blyg inför mig, så jag inte får för mig hämmande saker. Och ni, ni skulle sätt mig på dagis, lord have mercy, blyg, ha! Jag vaknade på forum där vi handlade lite, jag, farfar och pappa. Farfar frågade vad jag ville ha i leksaksaffären, och jag var inne på blå bil, men bytte till trumma så jag hade blivit skeptisk mot en talande telefon däremellan, det är ju jag som ska tala, inte telefonen... Hemma lekte jag och tia rätt bra, vi åt lite gott och myste, sen följde vi farfar till bussen vid slottet, viktigt att han kliver på finspångsbussen och inte en buss full med ryssar på väg till murmansk. Eller varför inte förresten, han har ju legat vid flottan, nåja det tar vi en annan dag, nu är det dags att hålla kväll. Putell!



Kommentarer
Postat av: famo joa

Ja tack för igår lilla *-öga. Tänka sig att du har fått en trumma. Då ska jag ta med mig öronproppar nästa gång jag får komma på besök, sen kan vi leka parad och marschera till Kronbergs regementes paradmarsch, vad sägs om det. Kram från FAMO.

2010-11-07 @ 15:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0