101001 "fredagsgodis!!!"

Det kom jag ihåg när pappa hämtade mig, haha! Men jag sa också att jag var lite trött. Så jag satt och åt lite gurka i vagnen framför tvn innan det var dags för köttbullar och makaroner, också ett mycket uttryckligt fredagsönskemål. Sen var det dags för påsen och vi pysslade med den så varsamt, klippte stora bitar i små, delade upp rött, svart, gult, sorterade och förfinade. En lyckostund, behärskad sådan. Fick lite ryder cup till livs samtidigt, en meditativ sport må jag säga, man kalibrerar sig mycket fruktsamt intill sådana noggrant avvägda ageranden, som att slå till en boll. Tur att jag skriver detta och inte pappa, då hade det inte blivit trovärdigt. Nåväl, man kan inte bara sitta och meditera en fredagskväll så vi körde sk-ten ur sängfjädrarna i mammas och pappas säng i ett nästan evigt hoppande. Musten gick ur och sen var det kväll. Mysigt var ordet för kvällen. Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0